17 Şubat 2010 Çarşamba

A.S.Neill'den alıntılar

Neill'in "Sorunlu Aile"sini okuyorum. Öyle çarpıcı, öyle etkileyici tespitleri var ki, oha oluyorum kelimenin tam anlamıyla...

"...sıkı ev disiplininin en geniş anlamıyla hadım edilmeyi, yaşamın hadım edilmesini hedeflediğini söylemek hiç yersiz olmaz. Hiçbir itaatkar çocuk özgür bir yetişkin olamaz; cinsel arzularını kendi kendine doyurması nedeniyle cezalandırılan hiçbir çocuk, hiçbir zaman tam anlamıyla cinsel boşalma yetisine sahip olamaz. Anne babanın kendinin olmayı başaramadığı kişiyi çocuklarında görmek istediğini söylemiştim, dahası var; duygularını bastırmış her ana baba, çocuğunun hayattan kendisinin aldığından fazlasını almamasını sağlamaya kararlıdır. Ölü ana babalar, çocuklarının canlı olmasına meydan vermezler!"

Bizler ne durumdayız? Duygu hayatımız, cinsel hayatımız ne durumda? Hiç bakıyor muyuz kendimize? Neleri bastırıyor; dolaylı olarak çocuklarımıza bastırılmış hangi duygularımızı aktarıyoruz?
Çok zor sorular bunlar, biliyorum ama mutlaka konuşup irdelenebilmeli...utanıp sıkılmadan...

3 yorum:

  1. Ne kadar carpici ve dogru tahliller. Sen soylediginden beri ariyorum Ozgurluk Okulu’nu ve bulamadigim icin deli olmus vaziyetteyim, bari bu kitabini da arayayim.
    Sevgiler,
    Selen

    YanıtlaSil
  2. Selencim,

    Bana iş adresini yaz, ebru.d@belstar.com.tr adresime, sana hemen bir kargo hazırlayabilirim.
    Çok samimiyim, hayır falan deme.

    Sadece çocuk yetiştirmek değil mevzu, insanın KENDİNE ve DOĞRU bildiği her şeye olan yerleşik bakış açısı yerle bir olabiliyor. Bizim kültürümüze, toplumsal değerlerimize göre biraz radikal bir kitap olmakla beraber, insanın mantal ve içsel dünyasında büyük fırtınalar yaratabiliyor...

    Bekliyorum adresini.

    sevgiler
    Ebru

    YanıtlaSil
  3. Ebru'cum, cok tesekkur ederim, cok naziksin. Dun, Mart'in ikinci haftasi kayinbiraderimin bizi ziyaret etmeye gelecegini ogrendik. O getirecek, cok tesekkur ederim ama dusundugun icin :)
    Kucak dolusu sevgiler sana.
    Selen

    YanıtlaSil